Popis trasy : Banská Štiavnica – Bacúrov

Mapy pre etapu č. 6

K dispozícii sú dve verzie mapy tejto etapy, mapa pre peších turistov a pre cyklistov.

Upozornenie : trasa pre cyklistov nie je oficiálnou cyklistickou trasou, ale len odporúčanou

dĺžka trasy stúpanie Σ klesanie Σ max sklon + max sklon – najvyšší bod najnižší bod
26,7 km 743 m +909 m 26,9 % -31,1 % 763 mnm 419 mnm

Opis trasy: mierne náročná až náročná.
Z centra Banskej Štiavnice sa po miestnych značkách „Kalvária Banská Štiavnica“ dostaneme ku kalvárii. Keď vyšlapeme k „hornému kostolu“, je na samom vrchu kalvárie, pokračujeme nadol k „dolnému kostolu“, pri ktorom  odbočíme vľavo, prejdeme lúku (držíme sa skôr spodného okraja lúky) a na ceste, ku ktorej sa dostaneme, zabočíme vľavo. Značka vežičky nás prevedie sídliskom a okrajovými časťami Banskej Štiavnice a cez lúku a polia smerujeme do Sv. Antona. Po hrebeni popri súkromnej píle zostúpime do centra obce.
Neďaleko sa nachádza poľovnícky Kaštieľ Sv. Anton. Prejdeme Sv. Antonom a vojdeme do lesa, odkiaľ stúpame k Banskému Studencu. V B. Studenci sa môžeme osviežiť v Kolpašskom jazere. Prejdeme okolo jazier, stúpame lesom, okolo Domova pre seniorov. Lesnou cestou sa dostávame k bodom „Caniar“ a „Volárska“. Lesný chodník vyústi už takmer k rozpadnutému komplexu niekoľkých budov, kde sa napojíme na asfaltovú cestu a klesáme do Dubového a asi 2 km do Bacúrova.

Cyklistická trasa Barborskej cesty kopíruje turistickú (pešiu) trasu Barborskej cesty.